Łódź

Awatar użytkownika
a_r_t_i
Kiter
Posty: 236
Rejestracja: wtorek, 16 października 2007, 01:30
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Łódź

Postautor: a_r_t_i » niedziela, 10 lutego 2013, 22:40

To ja wracam do zimowych klimatów :)

Podrzucam filmik z zeszłotygodniowego wypadu łodziaków na Sleglov :ok:

Akurat trafiliśmy na Landkiting.pl Test Days, więc na spocie praktycznie sami rodacy :)


Awatar użytkownika
Windcatcher
Kiter
Posty: 183
Rejestracja: poniedziałek, 16 marca 2009, 16:57
kite: Speed3 19 DLX, Pulse2 10
decha: MBS Comp 16 Pro
Lokalizacja: Łódź

Re: Łódź

Postautor: Windcatcher » wtorek, 12 lutego 2013, 00:27

a_r_t_i świetny spot, pewnie zajebiście się jeździło :ok:

Wstawiam jeszcze jeden film z wyjazdu na Hel w październiku. Skład ekipy: ja (Core, Speed3), Bax (Ozone), Seba (Naish).


Awatar użytkownika
Bax
Kiter
Posty: 113
Rejestracja: niedziela, 12 lutego 2012, 13:52
kite: Catalyst 12 i 8
decha: ProSeries 2013
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Pabianice

Re: Łódź

Postautor: Bax » wtorek, 12 lutego 2013, 18:08

W końcu to pomontowałeś :ok:
To był jeden z najlepszych moich wyjazdów :beer:

Awatar użytkownika
mat114
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek, 15 października 2012, 10:30
kite: Obsession 10m,15m, vision 7m
decha: trampa
Lokalizacja: łódź

Re: Łódź

Postautor: mat114 » wtorek, 19 lutego 2013, 10:32

ktoś się na pienistą wybiera teraz?

Wujo
Kiter
Posty: 392
Rejestracja: wtorek, 26 października 2010, 20:54
kite: 2014SummitUL, 2014CAT
decha: SU2, Atomic Bent Chetler
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Łódź

Re: Łódź

Postautor: Wujo » wtorek, 19 lutego 2013, 10:40

Nie za mało śniegu ? :)
Dopiero co zaczęlo padać :)

jasu
Posty: 10
Rejestracja: środa, 20 marca 2013, 01:49
Tel.: 725 550 355

Re: Łódź

Postautor: jasu » czwartek, 21 marca 2013, 16:24

chej mat114 czy mógłbyś podrzucić namiary na pienistą ?

Awatar użytkownika
Windcatcher
Kiter
Posty: 183
Rejestracja: poniedziałek, 16 marca 2009, 16:57
kite: Speed3 19 DLX, Pulse2 10
decha: MBS Comp 16 Pro
Lokalizacja: Łódź

Re: Łódź

Postautor: Windcatcher » piątek, 22 marca 2013, 01:04

Spoty są opisane w tematach Łódź i Czarnocin, są też narysowane mapki. Spotów jest więcej. Musisz przejrzeć wszystkie strony, żeby je znaleźć.

Pienista
Mapa

Czarnocin zima
Mapa

Czarnocin lato
Mapa

jasu
Posty: 10
Rejestracja: środa, 20 marca 2013, 01:49
Tel.: 725 550 355

Re: Łódź

Postautor: jasu » piątek, 22 marca 2013, 11:17

Windcatcher pisze:Spoty są opisane w tematach Łódź i Czarnocin, są też narysowane mapki. Spotów jest więcej. Musisz przejrzeć wszystkie strony, żeby je znaleźć.

Pienista
Mapa

Czarnocin zima
Mapa

Czarnocin lato
Mapa



ok dzięki za podpowiedź Windcatcher :ok:

Awatar użytkownika
mat114
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek, 15 października 2012, 10:30
kite: Obsession 10m,15m, vision 7m
decha: trampa
Lokalizacja: łódź

Re: Łódź

Postautor: mat114 » niedziela, 24 marca 2013, 22:55

Jutro jeśli będzie od rana wiało to 7-10 jestem na Pienistej, chętnych zapraszam :)

olom
Kiter
Posty: 128
Rejestracja: wtorek, 8 maja 2007, 09:05
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Łódź

Postautor: olom » piątek, 29 marca 2013, 15:42

Wybieram się na Święta w Wasze strony napiszcie jak ze śniegiem najbliżej będę miał Czarnocin

Awatar użytkownika
Windcatcher
Kiter
Posty: 183
Rejestracja: poniedziałek, 16 marca 2009, 16:57
kite: Speed3 19 DLX, Pulse2 10
decha: MBS Comp 16 Pro
Lokalizacja: Łódź

Re: Łódź

Postautor: Windcatcher » piątek, 29 marca 2013, 20:32

Śnieg niby jest, w tym tygodniu dało się nieźle pojeździć, ale w każdej chwili może zniknąć, sobota i niedziela mają być dodatnie temperatury.

olom
Kiter
Posty: 128
Rejestracja: wtorek, 8 maja 2007, 09:05
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Łódź

Postautor: olom » piątek, 29 marca 2013, 21:19

OK dzięki za info, zabiore sprzę może coś z tego wyjdzie

Wujo
Kiter
Posty: 392
Rejestracja: wtorek, 26 października 2010, 20:54
kite: 2014SummitUL, 2014CAT
decha: SU2, Atomic Bent Chetler
Tel.: 000 000 000
Lokalizacja: Łódź

Re: Łódź

Postautor: Wujo » niedziela, 5 maja 2013, 17:30

Cześć chłopaki,
bylem dziś na Pienistej i pojawił się patrol Policji.
Rozmawiali z modelarzami, ale jak się okazało "zlecenie" było na mnie, bo szukali kogoś z żółtym latawcem, a ja chwilę wczesniej latałem UltraLitem w tym kolorze, ale złożyłem się bo nie bylo juz wiatru.
Rozmawiałem z nimi i modelarzami otóż Policja twierdzi, ze lotnisko ma opinię prawnika, który twierdzi, ze zarówno my jak i modelarze mamy całkowity zakaz korzystania ze spotu na Pienistej i Policja ma obowiązek nas usuwać i kierować wręcz sprawy jako przestępstwo do Sądu... :?

Pamiętam, ze w zeszłym sezonie rozmawialismy o tym.
Proszę byście poszperali i moze razem znajdziemy coś by bronić tej miejscówki bo robi się krucho i nieprzyjemnie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mat114
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek, 15 października 2012, 10:30
kite: Obsession 10m,15m, vision 7m
decha: trampa
Lokalizacja: łódź

Re: Łódź

Postautor: mat114 » niedziela, 5 maja 2013, 18:13

To jest chore... Z wieży kontroli lotów niezależnie czy naocznie, czy też na radarze nie widać latawców. Wiem bo jeden nas ale spoza forum był i rozmawiał.

Z tego co mi wiadomo nie ma żadnego przepisu w którym jest mowa że nie wolno używać obiektów latających na wysokości 20-30m w odległości ~2km od pasa startowego. Ale mogę się mylić.

Szperanie i szukanie haka na lotnisko mija się z celem...lepiej pójść i porozmawiać, chociaż ja uważam że to nie lotnisko nasyła policję.

EDIT: W łodzi jest tzw kontrola proceduralna, czyli kontrolerzy mogą sie posługiwać radarem powyżej ~1828m bo poniżej albo nic nie widzi albo jest niedokładny bardzo. (Pewne źródło)
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 maja 2013, 18:29 przez mat114, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
claw65
Kiter
Posty: 168
Rejestracja: sobota, 2 maja 2009, 10:55
kite: core xr2 17,m gts2 10m
decha: quazar2, xenon rayo,nobile666
Tel.: 600217605
Lokalizacja: łódź

Re: Łódź

Postautor: claw65 » niedziela, 5 maja 2013, 18:25

witam
prawo lotnicze nic nie mówi olatawcach pociągowych ,za to modelarze i normalne latawce są ujęte w prawie lotniczym .
można pogadać z lotniskiem na ten temat takie jest moje zdanie . :spokoj:

Dz.U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1333
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 15 lipca 2003 r.
w sprawie klasyfikacji statków powietrznych
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się klasyfikację statków powietrznych ze względu na:
1) charakterystykę i przeznaczenie statków powietrznych;
2) przeznaczenie operacyjne statków powietrznych;
3) sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej.
§ 2. Ze względu na charakterystykę i przeznaczenie statki powietrzne dzielą się na:
1) statki powietrzne objęte obowiązkiem uzyskania certyfikatu typu oraz świadectwa zdatności do lotu zgodnie z rozporządzeniem (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (Dz. Urz. WE L 240 z 07.09.2002; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 7, str. 30, z późn. zm.);
2) statki powietrzne kategorii specjalnej, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, objęte obowiązkiem uzyskania pozwolenia na lot, w tym:
a) bezpilotowe statki powietrzne - statki powietrzne bez pilota, nieprzeznaczone do celów sportowych lub rekreacyjnych, zdolne do lotu autonomicznego programowanego lub zdalnie sterowanego,
b) modele latające o masie większej niż 25 kg;
3) ultralekkie statki powietrzne i urządzenia objęte obowiązkiem uzyskania innego niż świadectwo zdatności do lotu dokumentu dopuszczającego do wykonywania lotu, skoku lub użycia, ustanowionym przepisami wydanymi na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze:
a) urządzenia latające - przeznaczone w szczególności do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych,
b) spadochrony;
4) pozostałe statki powietrzne - nieobjęte obowiązkiem uzyskania dokumentu zdatności do lotu:
a) modele latające - niezdolne do uniesienia człowieka, przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych, kolekcjonerskich lub edukacyjnych:
– o masie startowej nie większej niż 25 kg - dla modeli latających cięższych od powietrza,
– o masie wszystkich składników, bez gazu nośnego, nie większej niż 25 kg - dla modeli latających lżejszych od powietrza,
_______
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
© Urząd Lotnictwa Cywilnego 1
Dz.U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1333
b) latawce - statki powietrzne bez napędu, cięższe od powietrza, unoszące się w opływającym je powietrzu na uwięzi połączonej ze stałym lub ruchomym punktem podłoża, niezdolne do uniesienia człowieka i przeznaczone do celów sportowych, rekreacyjnych, pokazowych lub edukacyjnych.
§ 3. Ze względu na przeznaczenie operacyjne statki powietrzne dzielą się na:
1) statki powietrzne lądowe - przeznaczone do operowania z lotnisk i lądowisk lądowych oraz lądowisk na pokładach statków morskich i budowli morskich;
2) statki powietrzne wodne - przeznaczone do operowania wyłącznie z powierzchni wody:
a) pływakowe - w których pływalność nadają pływaki umocowane do statku powietrznego,
b) łodzie latające - w których pływalność nadaje kadłub o odpowiednim kształcie;
3) amfibie - przeznaczone do operowania z lotnisk i lądowisk lądowych, lądowisk na pokładach statków morskich i budowli morskich oraz do operowania z powierzchni wody:
a) pływakowe - w których pływalność nadają pływaki umocowane do statku powietrznego,
b) łodzie latające - w których pływalność nadaje kadłub o odpowiednim kształcie.
§ 4. Ze względu na sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej statki powietrzne dzielą się na:
1) aerostaty - których siła nośna powstaje wskutek wyporności w otaczającym powietrzu;
2) aerodyny - których siła nośna powstaje w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na przeznaczonych do tego powierzchniach tych statków.
§ 5. Aerostaty, o których mowa w § 4 pkt 1, dzielą się na:
1) balony - statki powietrzne bez napędu, lżejsze od powietrza, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
– balony gazowe - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– balony na ogrzane powietrze - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– balony, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) ze względu na sposób operowania:
– wolne - zdolne do lotu swobodnego w otaczającym powietrzu,
– na uwięzi - umocowane do stałego lub ruchomego punktu podłoża;
2) balony wolne z napędem - balony wolne z zamontowanym zespołem napędowym, umożliwiającym lot poziomy, wznoszący lub zniżanie w masie powietrza, z liczbą miejsc dla pilota i pasażerów nie większą niż 5, które dzieli się, ze względu na czynnik zapewniający wyporność, w sposób następujący:
– balony wolne z napędem - gazowe, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– balony wolne z napędem - na ogrzane powietrze, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– balony wolne z napędem - mieszane, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze;
3) sterowce - statki powietrzne z napędem, lżejsze od powietrza, zdolne w ograniczonych warunkach otoczenia do lotu całkowicie sterowanego, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
– sterowce gazowe - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– sterowce na ogrzane powietrze - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
© Urząd Lotnictwa Cywilnego 2
Dz.U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1333
– sterowce - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) (uchylona).
§ 6. Aerodyny, o których mowa w § 4 pkt 2, dzielą się na:
1) stałopłaty - statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na jego przeznaczonych do tego celu powierzchniach (powierzchniach nośnych), które pozostają stałe w danych warunkach lotu;
2) przemiennopłaty - statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na jego powierzchniach nośnych, które mogą być przestawiane zależnie od warunków lotu;
3) wiropłaty - statki powietrzne cięższe od powietrza, wytwarzające siłę nośną głównie w wyniku oddziaływania powietrza z jednym lub większą liczbą wirników o osiach zasadniczo pionowych, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na charakterystyki ogólne:
– wiropłaty o stałym położeniu osi wirników,
– wiropłaty o zmiennym położeniu osi wirników,
– wiropłaty kategorii specjalnej,
b) ze względu na swą konstrukcję:
– śmigłowce,
– wiatrakowce,
– wiroszybowce;
4) samoloty - stałopłaty z napędem, niebędące szybowcami z napędem pomocniczym ani motoszybowcami, które dzieli się w sposób następujący :
a) ze względu na charakterystyki ogólne:
– samoloty ultralekkie (mikroloty) - samoloty o masie startowej nie większej niż 495 kg,
– samoloty bardzo lekkie kategorii normalnej - samoloty o masie startowej nie większej niż 750 kg,
– samoloty lekkie kategorii normalnej - samoloty o masie startowej nie większej niż 5.700 kg,
– samoloty lekkie kategorii akrobacyjnej, w rozumieniu wymagań CS - 23 "Samoloty kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego", wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/14/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych, obejmujących przepisy zdatności do lotu i akceptowalne sposoby spełnienia dla samolotów kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego wydaną na podstawie rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego,
– samoloty lekkie kategorii użytkowej w rozumieniu wymagań CS - 23 "Samoloty kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego", wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/14/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie specyfikacji certyfikacyjnych, obejmujących przepisy zdatności do lotu i akceptowalne sposoby spełnienia dla samolotów kategorii normalnej, użytkowej, akrobacyjnej i transportu lokalnego wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w tiret czwartym,
– samoloty transportowe - samoloty o masie startowej większej niż 5.700 kg i nie większej niż 8.618 kg,
– samoloty transportowe duże - samoloty o masie startowej większej niż 8.618 kg,
– samoloty kategorii specjalnej,
b) ze względu na przeznaczenie:
– szkolne,
© Urząd Lotnictwa Cywilnego 3
Dz.U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1333
– sportowe,
– pasażerskie,
– towarowe,
– rolnicze,
– gaśnicze,
– medyczne,
– ratownicze;
5) szybowce - stałopłaty bez napędu, przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, które dzieli się w sposób następujący:
a) jednomiejscowe,
b) dwumiejscowe,
c) szybowce kategorii specjalnej;
6) szybowce z napędem pomocniczym - stałopłaty przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, wyposażone w napęd pomocniczy wystarczający do utrzymania ich w ustalonym locie poziomym, lecz niewystarczający do zapewnienia im samodzielnego startu, które dzieli się w sposób następujący:
a) jednomiejscowe,
b) dwumiejscowe,
c) szybowce z napędem pomocniczym kategorii specjalnej;
7) motoszybowce - stałopłaty przeznaczone głównie do celów sportowych, rekreacyjnych i edukacyjnych, wyposażone w napęd pomocniczy wystarczający do zapewnienia im samodzielnego startu i wznoszenia, które dzieli się w sposób następujący:
a) jednomiejscowe,
b) dwumiejscowe,
c) motoszybowce kategorii specjalnej;
8) śmigłowce - wiropłaty z napędzanym wirnikiem, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na charakterystyki ogólne:
– śmigłowce małe kategorii A,
– śmigłowce małe kategorii B,
– śmigłowce duże kategorii A,
– śmigłowce duże kategorii B
w rozumieniu przepisów "CS-Definicje" wprowadzonych do stosowania decyzją nr 2003/11/RM Dyrektora Wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z dnia 5 listopada 2003 r. w sprawie definicji i skrótów stosowanych w specyfikacjach certyfikacyjnych dla wyrobów, części i wyposażenia wydaną na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w pkt 4 lit. a tiret czwarte,
– śmigłowce bardzo lekkie - o masie startowej nie większej niż 600 kg,
– śmigłowce kategorii specjalnej,
b) ze względu na charakterystyki osiągowe:
– śmigłowce I klasy osiągowej - śmigłowce, które w przypadku awarii silnika są zdolne do lądowania na opuszczonym miejscu startu lub do bezpiecznego kontynuowania lotu,
– śmigłowce II klasy osiągowej - śmigłowce, które w przypadku awarii silnika są zdolne do bezpiecznego kontynuowania lotu, z wyjątkiem przypadku, gdy awaria silnika wystąpi przed określonym punktem po starcie lub po określonym punkcie przed lądowaniem, jeżeli awaria ta stworzy konieczność awaryjnego lądowania,
– śmigłowce III klasy osiągowej - śmigłowce, których awaria silnika w każdym punkcie trajektorii lotu stwarza konieczność lądowania awaryjnego,
c) ze względu na przeznaczenie:
– szkolne,
– sportowe,
– pasażerskie,
– towarowe,
© Urząd Lotnictwa Cywilnego 4
Dz.U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1333
– rolnicze,
– gaśnicze,
– medyczne,
– ratownicze;
9) wiatrakowce - wiropłaty z napędem niebędące śmigłowcami;
10) wiroszybowce (żyroszybowce) - wiropłaty bez napędu;
11) skrzydłowce (ornitoptery) - statki powietrzne o napędzanych powierzchniach nośnych niebędących wirnikami;
12) mięśnioloty - statki powietrzne z napędem, napędzane siłą mięśni pilota lub załogi;
13) spadochrony - urządzenia cięższe od powietrza, które wskutek oddziaływania powietrza na ich powierzchnie wytwarzają siłę aerodynamiczną częściowo równoważącą ciężar całkowity (własny i podwieszony) i zmniejszają ich prędkość opadania, które dzieli się w sposób następujący:
a) spadochrony osobowe - spadochrony przeznaczone do wykonywania skoków:
– główne - przewidziane jako zasadniczy środek spowalniania opadania osób,
– zapasowe - przeznaczone do spowalniania opadania osób w razie niezadziałania lub nieprawidłowego zadziałania spadochronu głównego,
– ratownicze - przeznaczone do ratowania załogi i innych osób znajdujących się na pokładzie statku powietrznego,
b) spadochrony innego przeznaczenia - spadochrony nieprzeznaczone do wykonywania skoków:
– spadochronowe systemy ratownicze - przeznaczone do ratowania statków powietrznych i innych urządzeń lub ich części z załogą lub bez,
– towarowe - przeznaczone do spowalniania opadania rzeczy,
– inne, niesklasyfikowane, w tym także spadochrony wynoszone w powietrze za pomocą holowania;
14) paralotnie - urządzenia latające bez napędu, o powierzchniach nośnych pozbawionych elementów zapewniających im sztywność;
15) paralotnie z napędem - paralotnie wyposażone w zespół napędowy, przeznaczone do startu pieszego;
16) motoparalotnie - paralotnie wyposażone w zespół napędowy i podwozie;
16a) paraplany - motoparalotnie o masie pustego statku powietrznego powyżej 70 kg, wyposażone w skrzydło, nieprzeznaczone do startu pieszego;
17) lotnie - urządzenia latające bez napędu, o powierzchniach nośnych zamocowanych do elementów zapewniających im sztywność, przeznaczone do startu pieszego;
18) lotnie z napędem - urządzenia latające z zespołem napędowym, o powierzchniach nośnych zamocowanych do elementów zapewniających im sztywność, przeznaczone do startu pieszego;
19) motolotnie - urządzenia latające mające ruchome powierzchnie nośne, w których podstawowym sposobem sterowania jest przemieszczanie środka masy względem płata, wyposażone w podwozie i co najmniej jeden zespół napędowy.
§ 7. 1. Wykaz klas i kategorii statków powietrznych określonych w § 2-6 stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Statki powietrzne określone w § 5 i 6 pkt 1 i 3-10 należą do klasyfikacji podstawowej statków powietrznych.
3. Schemat klasyfikacji podstawowej statków powietrznych stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
© Urząd Lotnictwa Cywilnego 5
Dz.U. z 2003 r. Nr 139, poz. 1333



no panowie ponoc się pozmieniało i Urzad Lotnictwa Cywilnego ma nas w swoich łapkach

http://landkiting.pl/component/content/ ... lnego.html


Wróć do „łódzkie”